czwartek, 25 września 2014

Wydrzyki - komplet!

Wciąż nie mogę w to uwierzyć, ale miesiąc temu miałem na liście krajowej jedynie wydrzyka ostrosternego (Stercorarius parastiticus), którego co ciekawe pierwszy raz w życiu widziałem na stawach Wielikąt k. Raciborza 30.10.2005r. Nieoczekiwanie sprawy nabrały dużego tempa - najpierw 19.08.2014 r. w Łazach wypatrzyłem wydrzyka wielkiego (Stercorarius skua),  potem szybki tłiczerski wypad na Płaskowyż Głubczycki, gdzie 04.09.2014 r. obserwowany był wydrzyk długosterny (Stercorarius longicaudus) a na deser pozostał wydrzyk tęposterny (Stercorarius pomarinus), którego liczny przelot miałem okazję podziwiać w dniu 25.09.2014r. w Piaskach na Mierzei Wiślanej! Tym sposobem udało mi się w jednym roku zaobserwować wszystkie gatunki wydrzyków stwierdzonych w Polsce!!!   



                                            1.Wydrzyk ostrosterny (Stercorarius parasiticus)
                                            2. Wydrzyk wielki (Stercorarius skua)
                                            3. Wydrzyk długosterny (Stercorarius longicaudus)
                                            4. Wydrzyk tęposterny (Stercorarius pomarinus)