sobota, 23 lipca 2016

Wielikąt - podsumowanie

Podsumowanie bardzo ciekawego wypadu na stawy Wielikąt. Oczywiście hitem była obserwacja warzechy (Platalea leucorodia), niemniej trzy brodźce pławne (Tringa stagnalilis), pięć biegusów krzywodziobych (Calidris ferruginea) oraz jeden biegus rdzawy (Calidris canutus) też warte są odnotowania. Ponadto, na stawach odnotowałem rekordową liczbę łabędzi niemych (Cygnus olor) - aż 820 ptaków!




                                    Łozówka (Acrocephalus palustris)


                                    Trzcinniczek (Acrocephalus scirpaceus)


                                     mix


                                    Biegus krzywodzioby (Calidis ferruginea)




ps)
- łabędź niemy (Cygnus olor) - maksymalna koncentracja 820 os. - pobity rekord z 10.06.1993 r. (793 os.),
- bąk (Botaurus stellaris) - pierwsza wizualna obserwacja od 14.09.2008,
- warzęcha (Platalea leucorodia) - nowy gat. dla mojej listy z Wielikąta (180),
- biegus mały (Calidris temmincki) - ostatni raz tutaj 26.09.2010,
- biegus krzywodzioby (Calidris ferruginea) - ostatni raz tutaj 03.10.2010,
- biegus rdzawy (Calidris canutus) - nowy gatunek dla mojej listy z Wielikąta (179),
- rycyk (Limosa limosa) - ostatni raz tutaj 24.03.2003,
- brodziec pławny (Tringa stagnalilis) - nowy gatunek dla mojej listy z Wielikąta (178)
- mewa romańska (Larus michahellis) - nowy gatunek dla mojej listy z Wielikąta (177)